2 Yaş Oyuncakları - Görsel Algı Oyunları 1

2 Yaş Oyuncakları - Görsel Algı Oyunları 1

2 Yaş Oyuncakları - Görsel Algı Oyunları

Cocukluğumuzda bakıp ama göremediğimiz hallerde bize "bakar kör" derlerdi. Simdi bu baktığını görme becerisine görsel algı diyoruz. Esasında göz yalnızca nesnelerle alakalı uyaranları beyine iletiyor. Beyin dilenen görüntü bölümünü algılayabilir varsa görsel algı oluşuyor. Eğer bu hal oluşmuyorsa görsel algı görsel farkındalık geliştirilmelidir. Erken yaşlarda gözleyip araya girmek etmek çocuğun geleceğini direkt etkiler. Görsel algılama öğrenmenin en büyük aşamasıdır desek yeri var. Çünkü göz beynin gelişmesinde büyük bir paya sahiptir. Göz, mahiyeti itibariyle beynin dışarıya açıldığı, dış dünyayı seyrettiği organdır. Bebeklik döneminden başlayarak bu tarife prosedürü sıksık devam eder. Göz öğrenmede büyük bir fonksiyon gerçekleştirir. Gözün beyine ulaştırdığı görüntülerin algılanması beyinde doğru ve yeteri kadar bulunduğunda görsel algı gerçekleşir. Yaş standardı görsel algıda önemlidir.


0-3 yaş arasında ayrıntıları öğretmeye zorlamadan evvelce onların ana biçimleri kavramasına yardımcı olmak daha faydalıdır. 2 yaş eğitici oyuncaklarda çocukta ufak biçim ayrıntılarına ilgi çekmek amacıyla çabuk etmemek gerekir. İlkokulun başında okumaları amacıyla ufak yazıları vermekte sakıncalıdır.

Kullanılan renklerin net olması, biçimleri dokunarak oluşturması evresini baslangıçta dşayetlendiriyoruz. Bu dönemde avuç içi mekanları biçimlere gerektiğince yoğun değmelidir. Çocuk biçimleri yaparak gelişirse daha çok deneyim kazanır. Üç ebatlı yapılan ya da bir kısmi tamamlanan biçimlerin yapım adımında çocuk her bölümün ayrıntılarını kavrar. Parçaların fiziksel özelliği, döndüğünde değişik konumunun bulunduğu bilinçaltında gelişir.

2 yaş oyuncak Block Buddies oyununda en kolay civar olarak başladığımız biçimler ilk olarak birkaç büyük parçalarla çocukların önüne gelir. Bu biçimdeki parçaları çocukların bulmaları kolay olmuyor. Parçaları ayırdıktan sonra şayet yönleri doğru değilse uzun vakit uğraşanlar oluyor.

Dört yaş sınıfındayız. Kerem, evi gerçekleştirme amacıyla parçaları aldı ve yerleştirmeye başladı. Bir şeyler sıksık ters gidiyordu. Çatı istediği gibi olmuyordu. Kamerayı açtım ve onu çekmeye başladım. İki hareketi çok olumluydu. 1.si ümitsizliğe kapılmadan devam etmesi, 2.si yaptığı biçimin karttaki ile aynı olmadığını fark etmesiydi. Yaklaşık on dakikalık bir uğraş sonucunda tamamladı ve kartı parçaların üstüne koydu. Ona yardımcı olabilir, yönlendirebilir, ya da yapanları izlemesini isteyebilirsiniz. Ancak kendini aşması amacıyla başarması gerekiyor. Bu hallerde sakıncalı olan çocuğun herhangi parçalar seçip biçimi tamamlamaya çalışmasıdır. Bir iki deneme sonra bırakıyorsa, kesinlikle teknik öğretilmelidir.

 

 

 

Şekilleri çok süratli yapabilen çocukların kartlara bir vakit bakması istenerek biçim kapatılır ve hafızadan yapması istenir. En kolay biçimlerden başlatılması tercih edilmelidir. Yine vakit kavramının gelişmesi amacıyla birtakım biçimlerde vakit vermekte çok faydalıdır.

 

 

 

Etiketler: 2 yaş oyuncak, 2 yaş eğitici oyuncak,
Mayıs 13, 2020
Listeye dön