Çocuk Puzzle ve Çocuk Gelişimi Etkileri

Çocuk Puzzle ve Çocuk Gelişimi Etkileri

Çocuk Puzzle. Mekansal becerilerdeki bireysel farklılıklar anaokuluna girmeden önce ortaya çıkar. Bu çalışma, çocuk puzzle oyunları ile mekansal yetenekleri arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Çocuklar 4 yaş 6 aylıkken,2B şekillerin zihinsel dönüşümünü içeren mekansal bir görevi tamamlar. Çocuk puzzle ile oynarken gözlenen çocuklar, bu görevde, ebeveyn eğitimi, gelir ve genel ebeveyn kelime türlerini kontrol etmeyenlere göre daha iyi performans gösterdiler. Ayrıca, çocuk puzzle ile oynayan çocuklar arasında, çocuk puzzle oyununun sıklığı mekansal dönüşüm görevinde performansı öngörmüştür. Çocuk puzzle oynama sıklığı erkekler ve kızlar için farklı olmasa da, çocuk puzzle oyun kalitesi (zorluğu, ebeveyn katılımı ve ana mekansal dilin) ​​erkeklerde kızlardan daha yüksek olduğu gözlendi. Ek olarak, çocuk puzzle oyun kalitesindeki farklılıklar, erkekler için değil, kızlar için mekansal dönüşüm görevinde performansı öngörmüştür. Bu bulguların etkileri ve çocuk puzzle oyunun mekansal beceri geliştirmedeki rolüne ilişkin araştırmalar için gelecekteki yönergeler tartışılmaktadır. Bu çalışmada, uzamsal becerilerin gelişimi ile ilgili olabilecek bir tür erken deneyim olan çocuk puzzle oyunundaki bireysel çeşitliliklerin incelemesine başlıyoruz. Özellikle, birçok çocuğun erken yaşlardan itibaren uğraştığı doğal olarak ortaya çıkan çocuk puzzle oyununa odaklanıyoruz ve çocuk puzzle oyununun miktar ve kalitesindeki bireysel değişimin, anaokulunun başlangıcındaki mekansal dönüşüm becerisindeki bireysel değişimi öngörüp öngörmediğini soruyoruz. çocuk puzzle oyununa, çeşitli nedenlerden dolayı mekansal becerilerdeki bireysel farklılıklar ile ilgili potansiyel olarak önemli bir erken deneyim olarak odaklanıyoruz. Çocuk puzzle oyunu tipik olarak belirli konumlara uyacak şekilde parçaları hem zihinsel hem de fiziksel olarak dönüştürmeyi içerir ve bir parçanın sığıp sığmadığına dair anında geri bildirim sağlar. çocuk puzzle oyunu, blok oyun gibi aktivitelerin aksine, “geleneksel olarak erkeksi” veya “geleneksel olarak kadınsı” olarak klişeleştirilmiş cinsiyete dayanmayan mekansal bir deneyimdir. Böylece hem kızlar hem de erkekler çocuk puzzle oynarken bu etkinlikten mekansal beceri kazanma potansiyeline sahiptir. çocuk puzzle oyunu, ebeveynlerin sık sık kullandığı gibi çocukların mekânsal dile aşina olmalarını artırabilir. Çocukların, çocuk puzzle oyunundaki çabalarını yönlendirmek için çocuk puzzle oyunu sırasında duydukları mekansal dil miktarının zihinsel rotasyon ve zihinsel çeviri içeren bir görevdeki daha sonraki yetenekleriyle ilgili olup olmadığını da sorarız. çocuklar üzerine  bir çalışma bağlamında, 26 ila 46 ay arasında gerçekleşen altı ev ziyareti sırasında, çocuk puzzle oyununa katılımı doğrudan gözlemledik. Ebeveyn-çocuk etkileşimlerini videoya kaydettiğimiz için, çocuk puzzle oyununa ayrılan süre,çocuk puzzle oyununun sıklığı, çocuk puzzle oyunun zorluğu, çocuğun ve ebeveynin çocuk puzzle oyunu sırasında katılım düzeyi ve kullanımı dahil, çocuk puzzle oyununun çeşitli yönlerini çocuk puzzle oyunu sırasında çocuk ve ebeveynin mekansal dilin kullanımını kodlayabildik ve inceleyebildik. çocuk puzzle oynatma sıklığının veya kalitesinin çocuğun yaşına, cinsiyetine bağlı olarak 26 ila 46 aylık yaş aralığında değişip değişmediğini inceliyoruz. Çocuk puzzle oyununa dahil olan çocukların, 54 aylık bir mekansal dönüşüm görevinde daha yüksek bir puana sahip olup olmadıklarını en küçük bireysel ve cinsiyet farklılıklarının bu görevde çocuklardan daha yüksek olduğunu inceliyoruz. Ayrıca, çocuk puzzle oyununa katılan çocuklar arasında, çocuk puzzle oyunlarının sıklığının veya çocuk puzzle oyunlarının kalitesinin mekansal dönüşüm becerilerini 54 aylıkken tahmin edip etmediğini araştırıyoruz. Çocuk puzzle ile oynatma sıklığının veya kalitenin bu değişkenleri kontrol eden mekansal dönüşüm görevindeki performansla ilgili olup olmadığını sorabildik. Bir çocuk puzzle oyununu incelediğimize göre, bütün bulgularımız birbiriyle ilişkilidir. Bu nedenle, çocuk puzzle oyunu ile mekansal beceri arasındaki ilişkinin bulunması, çocuk puzzle oyununun mekansal becerileri olumlu yönde etkilediğini gösterebilir. Daha yüksek mekansal becerilere sahip çocukların, çocuk puzzle oyunu gibi mekansal faaliyetlerde bulunma ihtimalinin yüksek olduğu veya mekansal faaliyetlere katılım diğer bazı faktörlerle ilişkili olabilir (örneğin ebeveyn teşviki).çalışmamız nedensellik açısından agnostik olsa da, çocuk puzzle oyun deneyimlerinin çocukların mekânsal düşüncesinin gelişimini etkileyip etkilemediğini test etmeyi amaçlayan deneylerin tasarımı için hipotez alanını daraltmaya yardımcı olan bilgiler sağlayabilir.

Etiketler: çocuk puzzle,
Haziran 27, 2019
Listeye dön